به گزارش CNN فارسي ، مهدی طائب، رئیس قرارگاه عمار و از اصول‌گرایان تندرو، در سخنانی از محمدباقر قالیباف دفاع کردە و گفتە کە سفرهای “قبلی” او به ترکیه در همکاری با سپاه قدس بودە است. او همچنین افشای سفر اخیر خانواده قالیباف را به برادر داماد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری فعلی نسبت دادە است.

بر اساس یک فایل صوتی کە در اختیار رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران قرار گرفتە است، مهدی طائب، برادر رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران “در یک جمع خصوصی” اشارە می‌کند که قالیباف پیش از این به همراه خانواده سفرهایی به ترکیه داشته و این سفرها مرتبط با امور “پشتیبانی از قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” بوده‌اند.

رسانه‌های ایران تاکنون گزارشی مبنی بر سفر قالیباف به سوریه یا همکاری او با قاسم سلیمانی منتشر نکردەاند.

طائب در این فایل صوتی گفتە که افشای سفر خانواده قالیباف به ترکیه موسوم به “سیسمونی گیت” از سوی میثم نیلی، برادر داماد ابراهیم رئیسی، انجام شده و می‌گوید: «مطمئن نیستیم که وزارت اطلاعات در این باره نقشی داشته است.»

میثم نیلی، برادر مقداد نیلی داماد رئیس جمهوری ایران و صاحب امتیاز و مدیر مسئول وب‌گاه خبری “رجا نیوز” است. این وب‌گاه منتسب به جناح تندرو اصول‌گرایان است.

مهدی طائب در این فایل صوتی با دفاع تمام قد از قالیباف گفتە است: «عدالت‌خواهان، جبهه پایداری، حامیان احمدی‌نژاد، و اصلاح‌طلبان دست به دست هم داده‌اند که قالیباف بار دیگر رئیس مجلس نشود.» انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ایران، هر سال در خرداد ماه برگزار می‌شود.

در بخش دیگری از این فایل صوتی مهدی طائب عنوان کردە کە علی خامنه‌ای در پاسخ به نامه علیرضا زاکانی، یکی از نامزدهای ریاست مجلس یازدهم، “دستخط داد” که صلاح در ریاست قالیباف بر مجلس است.

واکنش‌ها به سیسمونی‌گیت

روزنامه کیهان، که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، در شماره  ۴ اردیبهشت، سفر خانواده قالیباف به ترکیه را ”مذموم” و ”قابل نکوهش” دانستە و  گفتە بود: «باید میان آنچه رخ داده و حجم و نوع واکنش‌ها تناسبی برقرار باشد که در این ماجرا چنین نیست و حکایت از مسائلی دیگر دارد.»

این روزنامه تندرو، همچنین رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی رقیب دولت ابراهیم رئیسی را به ماهی‌گیری از آب گل‌آلود متهم کرد و نوشت که آنها ”هر کدام با انگیزه‌های خاص سیاسی، تمایل واقعی و عملی به موفقیت ترکیب جدید ندارند”.

بحث پیرامون سفر خانواده قالبیاف به ترکیه با توییت‌های وحید اشتری، از جریان موسوم به “عدالت‌خواه” به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها راه یافت.

اشتری تصاویری از همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف را در حال بازگشت از ترکیه در فرودگاه تهران با وسایل زیاد منتشر کرد. این خبر جنجالی رسانه‌ی به راه انداخت و قالیباف و شعارها و مدعاهای او پیرامون اقتصاد مقاومتی را زیر ضرب برد

قالیباف پس از سکوتی دو هفته‌ای، سرانجام به این ماجرا واکنش نشان داد و در جلسه‌ای غیررسمی با شماری از نمایندگان، این اقدام را “پروژه تخریب سیاسی خود و مجلس انقلابی” خواند.

نام محمد باقر قالیباف تاکنون چندین بار در پرونده‌های فساد مالی به عنوان متهم اصلی یا یکی از متهمان اصلی مطرح شده است.

از جمله یکی از پر سر و صداترین آنها، در بهمن ماه سال گذشته یک فایل صوتی ۵۰ دقیقه‌ای از جلسه فرماندهان سپاه بود که در آن، صادق ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران، قالیباف را به دست داشتن در یک فساد ”هشت هزار میلیارد تومانی” در بنیاد تعاون سپاه متهم کرده بود.

همچنین تاکنون گزارش‌های زیادی از تخلف‌ها، پول‌های گم شده و فسادهای شهرداری تهران در زمان مدیریت محمدباقر قالیباف منتشر شده است. با وجود این اما پای محمدباقر قالیباف، تاکنون به دادگاه نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید