به گزارش CNN فارسی ، برای هفته‌ها، دموکرات‌ها از بایدن خواسته‌اند با ممنوع کردن شرکت‌های نفتی آمریکا از ارسال نفت به خارج از کشور، حتی فراتر از آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت پیش رود. علیرغم فشار قانونگذاران در حزب خود، بایدن تاکنون از اتخاذ اقدام شدیدتر یعنی ممنوعیت صادرات نفت خودداری کرده است. سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد چراکه میداند هر گونه اظهار نظر در این باره توجه ویژه رسانه ها را به همراه خواهد داشت و این چیزی نیست که کاخ سفید بخواهد.

اما مایک سامرز، مدیر عامل موسسه نفت آمریکا، به سی‌ان‌ان گفت که گروه قدرتمند تجارت نفت و گاز «کاملاً» خطر ممنوعیت صادرات را جدی می‌گیرد، از جمله با تکیه بر دموکرات‌های میانه‌رو برای منصرف کردن مقامات کاخ سفید از این ایده.

سامرز: ما همه نیروهایمان را به کار می گیریم!

سامرز در طی مصاحبه ای در دفترش در واشنگتن گفت: ما هر کاری که از دستمان بر می آید انجام می دهیم. مدیر عامل API با اشاره به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: این یک هدیه به اوپک و پوتین خواهد بود.

شوک نفتی در سراسر جهان

ماه گذشته، نزدیک به دوازده تن از دموکرات‌های کنگره از بایدن خواستند تا با بررسی ممنوعیت صادرات، به قیمت‌های بالای گاز رسیدگی کند. قانون‌گذاران در نامه‌ای نوشتند: «ممنوعیت صادرات نفت خام ایالات متحده عرضه داخلی را تقویت می‌کند و بر قیمت‌ها برای خانواده‌های آمریکایی فشار وارد می‌کند».

سامرز دقیقاً نقطه مقابل را بیان کرد و استدلال کرد که ممنوعیت صادرات باعث افزایش قیمت بنزین می شود نه که قیمت را پایین بیاورد. وی به این نکته اشاره کرد که چگونه نفت یک کالای قابل تجارت جهانی است و بازار جهانی به ۳ میلیون بشکه در روز صادرات آمریکا متکی است.

ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید