به گزارش CNN فارسی، به‌دنبال تداوم قطعی آب در برخی مناطق استان چهارمحال و بختیاری، معترضان در شهرکرد در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و شعار «مرگ بر رئیسی» سر دادند.

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، صدها نفر از مردم، سه‌شنبه ۲۵ مرداد، در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولین و با حضور نیروهای امنیتی، شعارهایی مانند «فقط کف خیابون، به دست می‌آد حقمون» و «بی‌شرف، بی‌شرف» سر دادند.

این استان نزدیک ده روز است که با مشکل قطعی آب مواجه است و علی‌رغم وعده‌های مسئولین، تاکنون ساکنان شهرکرد و چند منطقه دیگر در استان چهار محال و بختیاری، به آب دسترسی ندارند.

علت قطعی آب در این استان، گل‌آلودشدن چشمه کوهرنگ به‌دلیل بارندگی شدید و وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ بوده است.

از سوی دیگر شماری از مقامات این کشور، مشکل آب در این استان را انکار کرده و مدعی شده بودند که «فقط در برخی مناطق مرتفع مشکل فشار» آب وجود دارد.

اعتضاد مقیمی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، ضمن مطرح کردن چنین ادعایی، یک‌شنبه ۲۳ مرداد، قول داده بود تا «ظرف امشب تا فردا صبح تمام تصفیه‌خانه‌ها وارد مدار شده و مشکل تامین آب برطرف خواهد شد.»

این در حالی است که علی اکبر محرابیان، وزیر نیروی این کشور از «نبود تصفیه‌خانه بین چشمه کوهرنگ و شبکه مصرف» خبر داد.

روزنامه «پیام ما» نیز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است، تصفیه‌خانه‌ای که برای رفع کدورت آب در طرح خط انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد درنظر گرفته شده بود، بعد از واگذاری این طرح به شرکت آب و فاضلاب، بیش از ۱۵ سال است که اجرا نشده است.

استان چهار محال و بختیاری پیش از این نیز صحنه اعتراضات به مشکل آب بوده است. معترضان در اردیبهشت ماه سال جاری، در شهرکرد تجمع کرده و شعارهایی مانند «مرگ بر خامنه‌ای» سر داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید