به گزارش CNN فارسی ، نیروهای مرزبانی تاجیکستان از پناه آوردن ۳۴۷ شهروند قرقیزتبار افغانستان به این کشور خبر داده‌اند. به گفته این نیروها دو کودک زیر دو سال در مرز جان باخته‌اند.

مرزبانی تاجیکستان می‌گوید این افراد در روزهای ۱۳ و ۱۴ ژوئیه برای “حفظ جان خود” از گروه طالبان فرار کرده به تاجیکستان پناه برده‌اند.

مقام‌های تاجیکستان می‌گویند، همه این پناهجویان قرقیزتبار ساکن دهه اندیمین ناحیه وخان ولایت بدخشان افغانستان بوده و مرز دولتی را در حدود ناحیه مرغاب تاجیکستان، واقع در شرق این کشور گذشته‌اند.

به گفته نیروهای مرزبانی تاجیکستان در میان پناهجویان قرقیزتبار افغانستان ۹۱ مرد، ۷۷ زن و ۱۷۷ کودک و نوجوان (۶۴ پسر و ۱۱۳ دختر) بوده‌اند.

همچنین نیروهای مرزبانی تاجیکستان از کشف و مصادره ۱۵۰۰ گرم مواد مخدر از این پناهجویان خبر داده‌اند.

به نوشته رسانه‌های دولتی تاجیکستان مرزبانان تاجیک با توجه به “ارزش‌های بشردوستانه و روابط نیک همسایداری” به پناهجویان اجباری افغان اجازه ورود به خاک این کشور را داده‌اند.

مسئولان امنیتی تاجیکستان گفته‌اند که حالا پناهجویان قرقیزتبار افغانستان در موضع‌های “چاشتپه”و “دویوتوک” ناحیه مرغاب تاجیکستان مستقر هستند.

یک هفته قبل بیش از یک هزار پناهجوی دیگر افغانستان به مرکز ولایت مختار کوهستان بدخشان تاجیکستان پناه برده بودند.

در پی شدت گرفتن درگیری‌ها و سقوط نواحی شمالی افغانستان به دست گروه طالبان در سه هفته اخیر صدها سرباز و افسر افغان هم به خاک تاجیکستان “عقب‌نشینی” کردند.

به گفته منابع آگاه همه نظامیان افغان از راه هوایی از شرق و جنوب تاجیکستان به کشورشان بازگردانده شدند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که افزایش خشونت‌ها در افغانستان باعث شده که وضعیت به سمت فاجعه انسانی برود.

دیدگاهتان را بنویسید