به گزارش CNN فارسی در طول جنگ جهانی دوم، شیمز عضو گروهان معروف ایزی (پنجم) هنگ۵۰۶ چترباز پیاده نظام، لشکر ۱۰۱ هوابرد بود که اکنون در سطح جهانی به عنوان «گروه برادران» شناخته می شود. داستان گروهان «ایزی» در مینی سریال «Band of Brothers» که بر اساس کتاب پرفروشی به همین نام نوشته «استفان ای. امبروز» ساخته شد جاودانه شد.

جوخه برادران (Band Of Brothers) یک سریال ۱۰ قسمتی جنگی است که تام هنکس و استیون اسپیلبرگ از تهیه‌کنندگان اصلی آن هستند. این دو پیش‌تر در فیلم «نجات سرباز رایان» با هم همکاری داشتند.

مجموعه تلویزیونی دسته برادران برای اولین بار توسط شبکه اچ‌بی‌او در سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد و از آن پس شبکه‌های گوناگون بازپخش شد. این سریال در imdb در بین نمایش‌های تلویزیونی مقام سوم و در سریال‌ها مقام اول را دارد.

شیمز در برخی از مهم‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم در اروپا شرکت داشت. او اولین پرش رزمی خود را به سمت نرماندی در بزرگترین عملیات آبی‌-خاکی جنگ جهانی دوم موسوم به «روز D» انجام داد. در آگهی ترحیم او نوشته شده: شیمز یک سرباز سرسخت و بسیار صریح بود که بالاترین استانداردها را از خود و هم رزمانش طلب می‌کرد.

او جزیی از اولین گروه سربازانی بود که تنها چند روز پس از آزادسازی اردوگاه «داخائو» وارد این اردوگاه کار اجباری شدند. هنگامی که آلمان تسلیم شد، شیمز و افرادش در گروهان «ایزی» اقامتگاه شخصی هیتلر موسوم به «آشیانه عقاب» را تصرف کردند.

پس از جنگ، شیمز به عنوان کارشناس در امور خاورمیانه با آژانس امنیت ملی کار کرد. او بعداً در بخش ذخیره ارتش ایالات متحده خدمت کرد و به عنوان سرهنگ بازنشسته شد.

شیمز پیش از مرگ همسر محبوبش آیدا، ۷۳ سال با او زندگی کرد و با هم به دور دنیا سفر کردند. قرار است این کهنه سرباز جنگ جهانی در مراسمی در ویرجینیا دفن شود.

دیدگاهتان را بنویسید