به گزارش CNN فارسي ، مبلغ جریمه های رانندگی و کدهای تخلف سال ۱۴۰۱ اعلام شد. هر یک از کدهای تخلف رانندگی، با توجه به اهمیتی که در خطرات جاده ای دارند، دارای مبلغ خاصی برای جریمه هستند.

جدول نرخ جرایم رانندگی از نرخ «جریمه عبور از چراغ قرمز» تا نرخ «جریمه سرعت غیر مجاز» منتشر شد. بر این اساس استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ۱۱۰ هزار تومان جریمه دارد.

افزایش پنج درصدی جریمه‌های رانندگی برای سال ۱۴۰۰ تایید شد [به روز رسانی] – اسفند ۹۹

براساس بند «ج» تبصره ۱۰ در سال ۱۴۰۰، تعرفه جریمه‌های رانندگی ۵ درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی ۱۵۰۱۰۱ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. همچنین بر اساس بند الحاقی جزء «ج» تبصره ۱۰ که به تصویب نمایندگان رسید، کلیه مبالغ جریمه مازاد بر اصل جرایم ناشی از تخلفات راهنمایی و رانندگی که تا پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تاخیر در مهلت قانونی پرداخت بر مبلغ جریمه افزوده گردیده، در صورتی که اصل جریمه تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ پرداخت شود بخشوده می‌شود. بر این اساس میتوان نرخ حدودی جریمه های سال ۱۴۰۰ را براساس نرخ های اعلامی سال گذشته و براساس جداول زیر محاسبه کرد.

جدول نرخ جریمه های رانندگی در سال ۹۹ [به روز رسانی]

جدول کد تخلفات و نرخ جریمه‌های رانندگی از نرخ جریمه عبور از چراغ قرمز گرفته تا نرخ جریمه سرعت غیر مجاز ارائه منتشر شده است. با استفاده از این جدول می‌توانید تمامی نرخ‌های جریمه رانندگی در سال ۹۹ را به طور کامل دریافت نمایید. همچنین رئیس پلیس راهور ناجا از حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی در نیمه اول سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: «جریمه و کروکی‌های کاغذی در راستای تحول سیستمی پلیس، الکترونیکی می‌شود.» سردار سیدکمال هادیانفر درباره اجرایی شدن حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی که قرار بود اسفند سال ۱۳۹۸ انجام شود، اظهار داشت: «کی از برنامه‌هایی که به صورت جدی در پلیس راهور علاوه بر برنامه‌هایی از جمله کاهش تصادفات، مدیریت صحیح ترافیک و ارائه خدمات مطلوب، انجام می‌شود؛ تحول سیستمی در حوزه هوشمند سازی پلیس در این بخش است که البته اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است.» وی ادامه داد: «حذف جریمه و کروکی‌های کاغذی منجر به صحت کار و کاهش هزینه‌های دولت و مردم می‌شود که این اقدام از موضوعات جدی پلیس است.» در جدول زیر کد خلافی خودرو و میزان جریمه تخلفات رانندگی سال ۹۹ آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید