به گزارش CNN فارسی، محمدرضا حسن زاده در زمینه آموزش تندخوانی و تقویت حافظه فعالیت می کند و توانسته است تا لقب مرد حافظه جهان را در گینس از آن خود کند.

او بصورت عملی توانسته است تکنیک های افزایش حافظه را در زندگی شخصی خود پیاده کند تا بتواند زندگی خوب و از هر جهت منظمی داشته باشد. رشته تحصیلی او مدیریت کسب و کار هست اما در کار ساخت وساز هم دستی بر آتش دارد ولی در کنار این کارها، کلاس های فوق پیشرفته تقویت حافظه و تندخوانی برگزار می کند. او معتقد است که این کار را به صورت رایگان انجام می دهد چرا که عاشق این کار است و دوست ندارد تا اتفاقاتی که در زمینه حاافظه برای او رخ داده است برای دیگران نیز رخ دهد.
او گاهی اوقات کتاب های فلسفی مطالعه می‌کند و به کهکشان ها و عظمت این جهان همیشه فکر می کند. به گفته او خدا کهکشان ها را بسیار بزرگ آفریده است اما بزرگتر از آن عظم و مغز انسان را آفریده است به همین جهت او دوست دارد که بتواند نحوه صحیح یادگیری و استفاده از ذهن و مغز را به همه دنیا آموزش دهد تا همه بتوانند از ظرفیت های مغزی خود استفاده کنند. مرد حافظه در کنار اساتید بزرگی مثل آقای پروفسور تونی بوزان (Tony Buzan) رئیس مسابقات جهانی حافظه آموزش دیده است و با اکثر بزرگان حافظه جهان در ارتباط بوده است.
به گفته محمدرضا حسن زاده: برای من بسیار جالب بود که با این رکورد حافظه خود را به چالش بکشم و ریسک بزرگی کنم و ببینم که آیا می توانم از اساتید جهانی حافظ بشوم یا خیر که به لطف خدا توانستم برای نخستین بار رکورد جهانی حافظه را به نام خود ثبت کنم. سپس برای بار دوم در سال ۱۴۰۰ توانستم رکورد حفظ طولانی ترین اعداد حفظ شده را به نام خود ثبت کنم و به این جایگاه برسم. در نهایت هم رکورد سوم را به تازگی به ثبت رساندم.

دیدگاهتان را بنویسید