به گزارش CNN فارسی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی روز یکشنبه ۱۷ مهر در مراسمی بر پشتیبانی ارتش، سپاه، بسیج و فراجا از یکدیگر تاکید و با منتسب کردن اعتراضات جاری در ایران به آمریکا و اسرائیل، تهدید کرد که «روز تسویه حساب فرا خواهد رسید».

عبدالرحیم موسوی با طرح این مدعا که «نیروهای مسلح مردم را دوست دارند» تصریح کرد: «نیروهای مسلح پشتیبان یکدیگر و در خط مقدم ملت برای حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هستند».

اظهارات فرمانده کل ارتش در مورد «دوست داشتن مردم» از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که بر اساس گزارش‌های مختلف، شمار زیادی از افراد عضو سپاه، بسیج و فراجا در خیابان‌های ایران به سرکوب مردم معترض از طریق شلیک مستقیم، ضرب و جرح و بازداشت مشغول‌اند.

در سرکوب اعتراضات ایران تاکنون دستکم ۱۸۵ نفر کشته شده‌اند که «۱۹ نفر» از آن‌ها کودک هستند. هزاران نفر نیز از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده‌اند.

فرمانده کل ارتش در این سخنرانی چندین بار بر «یکپارچگی» بخش‌های مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد و در ادامه نیز این ادعا را اضافه کرد که «با شواهد بسیار، دوران وصل به ظهور حضرت مهدی است».

او همچنین به صورت تلویحی به مسئله «ریزش‌های غیرمنتظره» در میان نیروهای مسلح اشاره کرد و آن را از «امتحانات عصر غیبت» دانست.

در روزهای گذشته و با تشدید سرکوب‌ها علیه مردم معترض در خیابان‌های سراسر کشور، گزارش‌هایی مبنی بر نشانه‌های «ریزش از ساختار قدرت در جمهوری اسلامی» منتشر شده بود.

گروهی از معترضان در جریان تظاهرات خیابانی و در شبکه‌های اجتماعی خواهان پیوستن ارتش به مردم معترض در کف خیابان‌ها شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید