به گزارش CNN فارسی ، در ماه آوریل بود که فاجعه ای رخ داد. حتی زمانی که جوانه‌های ظریف درختان انگور در حال رشد بودند، پیش‌بینی‌های هواشناسی درباره کاهش ناگهانی دما هشدار داد. به مدت سه شب، شراب‌سازان در تاکستان‌های خود بیدار ماندند و شمع‌ها را در تلاشی ناامیدکننده برای نجات محصولات خود – مجموعه ای با ارزش‌ترین‌ محصولات در جهان – از آسیب سرمازدگی می‌سوزانند.
اما تلاش ها بیهوده بود. دمای هوا به حدی کاهش یافت که در برخی مناطق نیمی از محصول از بین رفت و فرانسه “فاجعه کشاورزی” اعلام کرد.

آلبریک بیکو، رئیس فدراسیون خانه‌های شراب بورگوندی، می‌گوید سه شب یخبندان ، یک میلیارد یورو (۱٫۱ میلیارد دلار) برای این منطقه هزینه داشته است، او می‌گوید ۷۰ درصد انگور سفید و ۴۰ درصد قرمزش از بین رفته است.

Bichot به CNN می گوید: «این برای همه ما به نوعی دراماتیک و ترسناک است. “بورگوندی کوچک است و برای منطقه کوچک ما این قضیه موضوعی بسیار سنگین است. اما زندگی همین است.
“خبر خوب این است که انگور بیشتری خواهیم چید. برداشت بعدی ۱۰ ماه دیگر است، بنابراین باید خوشبین باشیم!”

فراتر از ارزیابی نیمه پر لیوان شراب Bichot، در حراج خیریه Hospices de Beaune یکشنبه، خبرهای خوبی نیز برای شراب‌سازان منطقه وجود داشت، رویدادی سالانه که به‌عنوان زنگ خطری برای برداشت محصول سال تلقی می‌شود، امسال نشان داد که افراد خواهان شراب ناب همچنان وجود دارند.
این حراج، که در Hospices de Baune به زیبایی حفظ شده برگزار شد، به سنت های قرون گذشته احترام می گذارد که طی آن شهر های مختلف دنیا در قرون وسطا، قطعات انگور را از روستاهای مشهور شراب مانند Gevrey-Chambertin، Vougeot و Meursault دریافت می کردند.

هر سال، در سومین یکشنبه ماه نوامبر، Hospices محصول سال را در بشکه‌هایی به فروش می‌رساند که توسط تولیدکنندگان شراب محلی جا افتاده می شوند و در بطری قرار داده می‌شوند، و نشان می‌دهد که چگونه بازار به پتانسیل صنعت شراب به خوبی نگاه می‌کند.
رویداد امسال که توسط خانه حراج ساتبی سازماندهی شد، شاهد رقابت صدها پیشنهاد دهنده، چه حضوری و چه از راه دور، برای خرید بشکه های پر از بهترین شراب های جهان بود.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید