به گزارش CNN فارسی ، پروانا مالک ۹ ساله که تنها یک پتو برای گرم ماندن با خود به همراه دارد، در دامان مادرش در کنار خواهر و برادرش زندگی میکند، زیرا این خانواده توسط یک گروه کمکی که دختران را از ازدواج زود هنگام نجات می دهد، نجات یافته است.
پروانه در این سفر گفت: «من واقعاً خوشحالم. صدقه دادن من ، مرا از شر شوهرم خلاص کرد و شوهرم پیر شد».
ماه گذشته، سی ان ان گزارش داد که پروانه و چند دختر زیر سن قانونی دیگر توسط پدرانشان فروخته می شوند تا سایر اعضای خانواده آنها بتوانند غذا بخورند.
در آن زمان، عبدالمالک، پدر پروانا گفت که او شبانه روز گریه می کرد و از او التماس می کرد که او را نفروشد و گفت که می خواهد به مدرسه برود و به جای آن درس بخواند.

پس از یک اعتراض بین المللی در نتیجه داستان CNN، پروانه به دلیل واکنش شدید جامعه علیه خریدار به خانواده اش بازگردانده شد.
سازمان غیرانتفاعی «Too Young to Wed» (TYTW) مستقر در ایالات متحده نیز برای انتقال دختران، خواهران و برادران و مادرانشان به یک خانه امن دست به کار شده بود.
استفانی سینکلر، بنیانگذار TYTW، گفت: “این یک راه حل موقتی است.” “(اما) واقعاً آنچه ما در تلاشیم انجام دهیم این است که از فروش دختران به ازدواج جلوگیری کنیم.”

افغانستان تحت فشار

خطوط حیات اقتصادی افغانستان از اواسط ماه اوت، زمانی که طالبان کنترل را پس از خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش به دست گرفتند، قطع شده است. میلیاردها دلار از دارایی های بانک مرکزی مسدود شده است، بانک ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند و ماه ها دستمزدها پرداخت نشده است.
اکنون، آژانس‌های امدادی و گروه‌های حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر هشدار می‌دهند که فقیرترین مردم کشور با شروع زمستان وحشیانه سرد با قحطی روبرو هستند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید