به گزارش CNN فارسي ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پیام ویدئویی به مناسبت مراسم به آب اندازی سومین کشتی پروژه میلگم به نام «بدر» در پایگاه کشتی سازی کراچی پاکستان گفت:«روند ساخت ۴ کشتی با تجهیزات تسلیحاتی و سامانه‌های هشدار دهنده مدرن طبق برنامه ادامه داشته و از اوت ۲۰۲۳ آغاز و با فواصل ۶ ماهه تحویل داده خواهد شد».

اردوغان در این مراسم که با حضور خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، شهباز شریف نخست‌وزیر و محمد اسرار تارین وزیر صنایع دفاعی پاکستان برگزار شد، ادامه داد: «در حال انجام پروژه‌‌های صنایع گوناگون نظیر ساخت هلی‌کوپتر و هواپیما به همراه برادران پاکستانی هستیم. این‌ها را نیز به تدریج محقق و روابط دوستانه و مسیر حرکت به آینده مشترک را تقویت می‌کنیم».

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: ترکیه و پاکستان با حفظ ثبات، اتحاد، برابری، برادری‌ در یک مسیر حرکت خواهند کرد.

اردوغان خاطرنشان کرد: پروژه میلگم برای ساخت ۴ فروند کشتی علی‌رغم شیوع کرونا طبق برنامه پیش‌ رفت. روند ساخت دو فروند در ترکیه و دو فروند در پاکستان در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: کشتی بابور سال گذشته در استانبول با حضور عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به آب انداخته شد و امسال نیز به آب اندازی کشتی «بدر» مایه خرسندی شد. در سپتامبر سال جاری نیز کشتی «کائیبار» در استانبول به آب انداخته خواهد شد.

علاوه بر کشتی سازی، ترکیه و پاکستان در حوزه تسلیحات دیگر از جمله بالگرد نیز با یکدیگر همکاری داشته و قراردادی در این خصوص بین طرفین به امضا رسیده است.

روابط نظامی و اقتصادی ترکیه و پاکستان طی سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید