به گزارش CNN فارسی سه مقام اسرائیلی فاش کردند که ایال هولاتا، مشاور امنیت ملی اسرائیل هفته آینده به واشینگتن خواهد رفت تا با جیک سالیوان، همتای آمریکایی خود در کاخ سفید، درباره تحولات پرونده هسته‌ای ایران به بحث و گفت‌وگو بنشیند.

وب‌سایت «اکسیوس» پنج‌شنبه ۵ خرداد به نقل از این سه مقام اسرائیلی گزارش داد که مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل هفته آینده درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران که مدتی است متوقف مانده به رایزنی خواهند پرداخت.

از سویی خبرنگار «العربیه» گزارش داد که اسرائیل از واشینگتن درخواست کرده تا چنانچه تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای به شکست بیانجامد طرحی جایگزین را با محوریت اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه تهران تدوین کند.

بنا به این گزارش اسرائیل همچنین از واشینگتن خواهد خواست تا در صورت ناکامی توافق هسته‌ای با ایران، گزینه نظامی را به عنوان اهرم فشار علیه این کشور به‌کار گیرد.

از سویی لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن پایان یافته دانستن توافق هسته‌ای با ایران این تحول را مثبت ارزیابی کرد.

لیندسی گراهام پنج‌شنبه ۵ خرداد در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» گفت که توافق هسته‌ای با ایران پایان یافته است و باید عواقب فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به آن گوشزد کنیم.

او افزود که باید به ایران توضیح داده شود که تلاش‌های آن برای ذخیره کردن مواد هسته‌ای چه عواقبی به‌دنبال خواهد داشت.

گراهام در ادامه گفت «بر این باورم که باید راهبردی جامع را برای بازدارندگی در برابر رفتار ایران در خارج از چارچوب برنامه هسته‌ای آن تدارک دید.»

دیدگاهتان را بنویسید