به گزارش CNN فارسی داوید بارنئا، رئیس موساد، قرار است روز یک‌شنبه، ۱۴ آذر به واشنگتن سفر کند تا با مقام‌های ارشد دولت بایدن درباره ایران گفت‌وگو کند و آنها را قانع کند که دنبال توافق موقت با ایران نباشند.

این سفر چند روز پس از ناکامی دور هفتم مذاکرات وین انجام می‌شود. روزنامه اسرائیلی هاآرتص سفر رئيس موساد را «بسیار مهم» خوانده است و نوشته است در این سفر اطلاعات جدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران به آمریکایی‌ها ارائه خواهد شد.

مقام‌های دولت اسرائيل پیش از این بارها مخالفت خود با بازگشت آمریکا به برجام را اعلام کرده‌اند و ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورت موفقیت مذاکرات احیای برجام «میلیاردها دلار پول بادآورده به ایران برسد اما ساخت بمب متوقف نشود».

داوید بارنئا، رئیس موساد، در روزهای اخیر با تاکید بر اینکه اسرائیل توافق بد را تحمل نمی‌کند، وعده داده بود که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.

ایران و کشورهای عضو برجام تاکنون در وین هفت دور مذاکره کرده‌اند که این مذاکرات درباره لغو تحریم‌های آمریکا و نحوه بازگشت ایران به اجرای کامل برجام است. آمریکا در این مذاکرات به صورت غیرمستقیم حضور دارد و در تازه‌ترین تحول ایران اقدام به تحویل دو پیش‌نویس کرده است که محتوای آن از سوی کشورهای غربی «غیرقابل قبول» توصیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید