به گزارش CNN فارسی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد جزئیات سانحه پرواز مشهد به نجف طی روز گذشته را تشریح کرد.

حسن جعفری در خصوص جزییات سانحه هوایی پرواز مشهد به نجف اظهار کرد: سازمان هواپیمایی باید علت این موضوع را رصد کند که چرا زمان تیکاف لاستیک هواپیما می‌ترکد. پیش از این نیز چنین حادثه‌ای در پرواز مشهد به مسقط، پایتخت عمان، رخ داده بود.

وی افزود: معمولا پیش از هر پرواز تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی سلامت هواپیما را چک و تاییدیه پرواز آن را صادر می‌کند. سازمان هوایپمایی کشوری متولی شرکت‌های هواپیمایی است و بررسی سوانح و علت‌های آن بر عهده این سازمان است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: پرواز شماره ۶۶۴۳ صبح روز جمعه مورخ، هفتم مرداد، در ساعت ۵:۴۷ بامداد از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به مقصد نجف تیکاف کرد. خلبان در ادامه پرواز از عوامل زمینی فرودگاه درخواست بازدید از باند فرودگاه را می‌کند که عوامل زمینی وجود قطعات لاستیک هواپیما روی باند را تایید و موضوع را به خلبان اعلام می‌کنند و از همین طریق خلبان متوجه ترکیدگی یکی از لاستیک‌های دوقلوی سمت چپ می‌شود.

جعفری گفت: خلبان پس از تیکاف و دور زدن در محدوده مجاز شهر و کاهش سوخت بازگشت به فرودگاه مبدا را به برج مراقبت فرودگاه مشهد اعلام می‌کند. خوشبختانه تمام ۱۵۸ مسافر این پرواز به سلامت فرود می‌آیند و به سالن CIP فرودگاه منتقل می‌شوند. سپس مسافران با پرواز جایگزین شب گذشته ساعت ۲۳ به نجف اعزام شدند.

همچنین روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در پی این سانحه اطلاعیه‌ای صادر کرده و ضمن عذرخواهی و دلجویی از تمام مسافران اقدامات لازم برای حفظ آرامش و امنیت مسافران و انجام اقدامت لازم برای اعزام مسافران با پرواز جایگزین را فراهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید