به گزارش CNN فارسی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار کشته‌های غیرنظامی در اوکراین از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه علیه این کشور در ماه فوریه گذشته، از مرز ۳ هزار نفر فراتر رفته است.

بنا بر اعلام سازمان ملل شمار ۳۱۵۳ کشته تا دوشنبه ۲ مه، نشان‌دهنده افزایش ۲۵۴ نفری نسبت به آمار اعلام شده در روز جمعه است.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، با اشاره به مشکلاتی که در مستند کردن پرونده‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد که شمار واقعی کشته‌ها، احتمالاً بسیار بیشتر است.

به گفته این کمیساریا، اکثر قربانیان با سلاح‌های انفجاری مانند حملات موشکی و حملات هوایی که دامنه تخریب گسترده دارند، کشته شدند، بدون این که مسئولیتی را متوجه هیچ طرفی کند.

همزمان، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۵٫۵ میلیون نفر از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، از اوکراین فرار کردند.

این کمیساریا گفت که این آمار از منابع مختلف، به ویژه داده‌های ارائه شده از سوی مسئولان ذیربط گذرگاه‌های رسمی مرزی، جمع‌آوری شده است.

انتقال گردان‌های رزمی روسیه از ماریوپل به شرق اوکراین

از جهتی دیگر، ارتش اوکراین، دوشنبه اعلام کرد که مسکو، شماری از نیروهای رزمی خود را به منظور پیوستن به فاز دوم حملات روسیه، از بندر ماریوپل به شرق اوکراین انتقال داده است.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین تاکید کرد شماری از گردان رزمی روسی، از ماریوپل به شهر پوپا‌سنا در لوگانسک در شرق این کشور اعزام شدند.

پوپاسنا یکی از کانون‌های جنگ در شرق اوکراین است که ارتش روسیه در تلاش برای محاصره نیروهای اوکراینی در شرق، در صدد شکستن خطوط دفاعی اوکراین در این نقطه است.

ستاد کل ارتش اوکراین افزود که روس‌ها همچنین کوشیدند تا حملات خود را از «ایزیوم» به شهرهای «اسلوویانسک» و «پارونکوف»، تشدید کنند.

اوله ژدانوف، تحلیلگر نظامی اوکراینی نیز به «آسوشیتدپرس» گفت که آرایش مجدد نیروها از ماریوپل به خط مقدم در شرق، «بیانگر شکست در تحقق هرگونه دستاوردی در آنجا» است.

دیدگاهتان را بنویسید