به گزارش CNN فارسی ، بر اساس بیانیه جدید شرکت رولز رویس، سازنده موتورهای هوایی بریتانیا، این شرکت “سریع ترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان” را توسعه داده است.
این هواپیما که “روح نوآوری” نامیده می شود، در حین پرواز به حداکثر سرعت ۳۸۷٫۴ مایل در ساعت (۶۲۳ کیلومتر در ساعت) دست یافت که به گفته رولزرویس، این هواپیما را به “سریع ترین وسیله نقلیه تمام الکتریکی جهان” تبدیل کرده است.
رولزرویس در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که روح نوآوری در مجموع سه رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد که شامل رسیدن به سرعت ۳۴۵٫۴ مایل در ساعت در طی ۱٫۸۶ مایل در ۱۶ نوامبر بود. این شرکت همچنین اعلام کرد که این وسیله نقلیه با رکورد زمان ۲۰۲ ثانیه به سریع ترین زمان برای صعود ۳۰۰۰ متر در یک دقیقه دست یافت.

در بیانیه آمده است که این هواپیما با سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت بیش از ۹٫۳۲ مایل در ویلتشایر در سایت آزمایش هواپیمای نظامی وزارت دفاع بریتانیا پرواز کرد که ۱۸۲ مایل در ساعت سریعتر از رکورد قبلی است.
ارقام برای راستی‌آزمایی به فدراسیون جهانی هوانوردی بین‌المللی (FIA) ارائه شده است.
این هواپیما که به عنوان بخشی از پروژه شتاب بخشیدن به برق‌سازی پرواز (ACCEL) جمع‌آوری شده و توسط مؤسسه فناوری هوافضا (ATI)، دپارتمان استراتژی تجاری، انرژی و صنعتی و نوآوری بریتانیا تامین می‌شود، بر روی یک پیشرانه الکتریکی ۴۰۰ کیلووات کار می‌کند.

طبق گفته رولزرویس، این خودرو همچنین از پرقدرت ترین بسته باتری ساخته شده در هوافضا استفاده می کند.
خلبان آزمایشی و مدیر عملیات پرواز رولزرویس، فیل اودل، که به حداکثر سرعت دست یافت، گفت: “این نقطه برجسته حرفه من است و یک دستاورد باورنکردنی برای کل تیم است.”
وارن ایست، مدیر عامل این شرکت گفت: “اقدام به ادعای رکورد سرعت تمام الکتریکی جهان، یک دستاورد فوق العاده برای تیم ACCEL و رولزرویس است.”

کواسی کوارتنگ، وزیر بازرگانی بریتانیا گفت که این هواپیما “پتانسیل پرواز الکتریکی را نشان خواهد داد و به بازگشایی فناوری هایی که می تواند آن را بخشی از زندگی روزمره کند، کمک خواهد کرد.”

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید