به گزارش CNN فارسي ، رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن اعلام کرده به زودی شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت قیمت‌ها را کاهش می‌دهند و اگر این کار را نکنند حداقل سرعت آن را برای اقشار کم درآمد جامعه افزایش خواهند داد. به گفته بایدن ۲۰ فراهم کننده اینترنت از جمله شرکت‌هایی نظیر ورایزن، کام کست و AT&T نسبت به این اقدام متعهد شده‌اند.

مجانی شدن اینترنت برای افراد کم درآمد آمریکا

روز گذشته بایدن با همراهی کامالا هریس، معاون ریاست جمهوری در رز گلدن کاخ سفید در این رابطه توضیحاتی را ارائه داد. به گفته بایدن این اقدام، چیزی است که شرکت‌های بزرگ باید اقدام کنند. در واقع سال گذشته قانونی تحت عنوان قانون زیرساخت توسط جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به تصویب رسید که طبق آن شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ملزم می‌شدند در راستای برنامه «اتصال مقرون به صرفه» تعرفه اینترنت را کاهش یا سرعت آن را افزایش دهند.

آن‌طور که رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید گفته، اگر این توافق به سرانجام برسد می‌تواند به خانواده‌های آمریکایی کمک کند تا در ماه حداکثر ۳۰ دلار صرفه‌جویی کنند. در همین راستا حدود ده میلیون خانواده که در ردیف اقشار کم درآمد دسته‌بندی شده‌اند، اینترنت را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

به گفته جو بایدن خانواده‌های کم درآمد قادر خواهند بود از این موقعیت استفاده کنند. از طرفی دریافت کمک فدرال در برنامه‌های دیگر مانند یارانه غذا یا برنامه‌های بیمه سلامت کم درآمد هم یک خانواده را واجد دریافت این بسته کمکی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به شرایط دورکاری به اهمیت اینترنت پرسرعت نیز اشاره کرد.

رویترز در این زمینه بیان داشته که یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در خصوص چنین تعهداتی از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی گفته است که این شرکت‌ها به صورت داوطلبانه دست به چنین اقدامی زده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید