به گزارش CNN فارسي ، گزارش‌های رسیده حاکی است ده‌ها نفر در خوزستان به شکل جمعی و خانوادگی بازداشت شده‌اند و تعدادی از کودکان نیز در بین بازداشتی‌ها هستند.

همچنین برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی درباره وضعیت خوزستان، ماموران امنیتی خانواده برخی فعالان سیاسی و مدنی این استان را که ساکن خارج از ایران هستند تهدید به بازداشت کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، جو امنیتی و اختلال در اینترنت در شهرهای سوسنگرد، ایذه، حمیدیه و شادگان، بیش از سایر مناطق ادامه دارد.

هفته گذشته شماری از فعالان مدنی و شهروندان در شهرهای مختلف خوزستان برای برگزاری تجمعی در شامگاه پنجشنبه در اعتراض به گرانی‌های شدید اخیر فراخوان دادند؛ اما ماموران امنیتی با حضور گسترده در این شهرها مانع از برگزاری تجمعات شدند.

رئیسی تایید کرد گرانی بیشتری در راه است

تداوم جو امنیتی علیه شهروندان معترض در خوزستان در حالی ادامه دارد که ابراهیم رئیسی تایید کرد گرانی‌های بیشتری در راه است.

رئیسی در گفت‌وگویی تلویزیونی که شامگاه دوشنبه از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، توضیحی درباره جزییات نداد و فقط گفت دولت تلاش می‌کند کمک‌های معیشتی «قبل از اینکه قیمت‌ها افزایش یابد» پرداخت شود.

به رغم اظهارات مطرح شده درباره سهمیه‌بندی نان یا کوپنی شدن نان، رئیسی در این باره توضیحی نداد و فقط گفت برای دو تا سه ماه «که زیرساخت‌ها فراهم می‌شود» یارانه واریزی افزایش می‌یابد.

در هفته اخیر شمار زیادی از مقام‌های جمهوری اسلامی، از جمله محسن رضایی معاون اقتصادی رئیسی، از «کالابرگ الکترونیکی» و سهمیه‌بندی نان سخن گفته‌اند.

روزنامه کیهان نیز روز سه‌شنبه با استقبال از طرح رئیسی برای ارائه کوپن استقبال کرد و نوشت چنین برنامه‌ای «حتی در پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان» هم اجرا می‌شود.

ابراهیم رئیسی در مصاحبه تلویزیونی‌اش همچنین گفت در این مدت، مبلغ واریزی یارانه برای سه دهک اول به چهارصد هزار تومان خواهد رسید و مبلغ واریزی برای دهک‌های ۴ تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ با این حال او درباره امکان برداشت از این مبالغ اظهارات متناقضی ایراد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید