به گزارش CNN فارسی دولت نروژ در اوایل صبح یکشنبه پس از هشدار به مردم که از او دوری کنند، شیر دریایی مشهور خود فریا را معدوم کرد.

Rune Aae که زیست‌شناسی را در دانشگاه جنوب شرقی نروژ تدریس می‌کند و نقشه گوگل از مشاهدات فریا را مدیریت می‌کند، به CNN گفت که فریا تابستان امسال در رسانه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار شد. این ماهی جوان ماده زمانی را در آبدره اسلو، یک ورودی گذرانده بود. در سواحل جنوب شرقی کشور، و به ظاهر از انسان نمی ترسید، بر خلاف بسیاری از ماهی های دریایی.

در هفته گذشته، این اداره به مردم هشدار داد که از فریا دوری کنند و گفت که بازدیدکنندگانی را مشاهده کرده‌اند که با فریا شنا می‌کنند، اشیا را به سمت او پرتاب می‌کنند و به طور خطرناکی به او نزدیک می‌شوند تا عکس بگیرند. نادیا جداینی، سخنگوی اداره شیلات نروژ، در ایمیلی به CNN گفت: فاصله را با شیر دریایی حفظ کنید.

پیش از این، این اداره به سی‌ان‌ان گفته بود که در حال بررسی راه‌حل‌های متعدد، از جمله انتقال فریا به خارج از آبدره است. اما باکه-جنسن در بیانیه خبری گفت: «پیچیدگی گسترده چنین عملیاتی باعث شد به این نتیجه برسیم که این گزینه مناسبی نیست. .

باکه-جنسن ادامه داد: «ما نسبت به این واقعیت که این تصمیم می‌تواند واکنش‌هایی را در بین مردم ایجاد کند ابراز همدردی می‌کنیم، اما من قاطع هستم که این درخواست درست بود.

فریا، شیر دریایی ۶۰۰ کیلو گرمی پس از اینکه مقامات گفتند که او جان مردم را به خطر می‌اندازد، کشته شد.

فرانک باکه-جنسن، مدیر کل اداره شیلات نروژ در بیانیه‌ای گفت: تصمیم برای معدوم کردن ماهی‌های دریایی بر اساس ارزیابی کلی از تهدید مداوم برای ایمنی انسان گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید