به گزارش CNN فارسی ، ناصر الخاتر، مدیر اجرایی کمیته برگزاری مسابقات، اصرار دارد که این مسابقات نسبت به ۱۱ سال پیش که قطر حق میزبانی مسابقات را به دست آورده است، “ناعادلانه تر” شده است.
الخاتر به آماندا دیویس به CNN Sport گفت: “ما می دانیم که جام جهانی بررسی دقیقی را به همراه دارد. ما این موضوع را در گذشته تجربه کرده ایم.”
در میان جدیدترین منتقدان جام جهانی سال آینده، اولین جام جهانی که در خاورمیانه برگزار می شود، جاش کاوالو، فوتبالیست استرالیایی، تنها بازیکن فعلی و آشکارا همجنس گرا در فوتبال درجه یک مردان است.
اوایل این ماه، کاوالو گفت که از بازی در قطر، جایی که همجنس‌بازی غیرقانونی است و تا سه سال حبس دارد، ترس دارد.
الخاتر در پاسخ به ترس کاوالو گفت: “برعکس، ما از او در این کشور در قطر استقبال می کنیم، از او استقبال می کنیم که حتی قبل از جام جهانی بیاید و ببیند… هیچ کس در اینجا احساس خطر نمی کند، هیچکس احساس ناامنی نمی کند. ”
وی افزود: این تصور که مردم در اینجا احساس امنیت نمی کنند، درست نیست. کشور بردبار، کشوری است که میهمان پذیر است.»

در ماه اکتبر، جیمز برینینگ، هوادار فوتبال ولزی، به CNN Sport گفت که اگر ولز به دلیل تمایلات جنسی خود به جام جهانی راه یابد، در سفر به قطر “احساس امنیت نمی کند”.
او گفت: “فکر کردن به آن واقعا ناراحت کننده است زیرا اگر این اتفاق بیفتد، باید بتوانم بخشی از چنین لحظه بزرگی در تاریخ فوتبال ولز باشم.”
این اولین بار نیست که قوانین ضد دگرباشان جنسی نگران کننده یک تورنمنت بزرگ فوتبال است.
در ماه ژوئن، اتحادیه اروپا، یوفا، درخواستی برای روشن کردن آلیانز آرنا مونیخ به رنگ های رنگین کمان برای بازی یورو ۲۰۲۰ بین آلمان و مجارستان به دنبال قانون ضد دگرباشان جنسی که توسط پارلمان مجارستان تصویب شد، رد کرد.
سپس قبل از جام جهانی ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه بریتانیا قبل از مسابقات هشدار داد که اعضای جامعه LGBTQ در سفر به روسیه با “خطر قابل توجهی” روبرو هستند.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید