به گزارش CNN فارسی ،این یک رابطه عاشقانه بین مردم و سفر با قطار است که در بریتانیا شروع شد، زیرا قطارهای بخار،  سرعت و راحتی را به مردم ارائه می‌کردند در حالی که مراکز شهری بزرگ کشور را به دورترین نقاط آن پیوند می‌دادند، سپس به سرعت در سراسر جهان گسترش یافتند.
با این حال، در حالی که علاقه‌مندان راه‌آهن در کشورهای سراسر آسیا و اروپا همچنان قوی است و سرمایه‌گذاری در شبکه‌های پرسرعت جایگاه خود را به عنوان آینده حمل‌ونقل پایدار تثبیت می‌کند، در بریتانیا این رابطه چندان سالم به نظر نمی‌رسد.

مطمئناً روزهای خوبی وجود دارد که خدمات به موقع مسافران را خوشحال به مقصد می رساند. اما روزهای بد زیادی از شکایات، ازدحام بیش از حد، لغو، تاخیر و افزایش قیمت ها وجود دارد – به ویژه در شمال انگلستان.
تا حدی به همین دلیل است که آخرین اخبار در مورد HS2 – یک خط ریلی در حال ساخت که برای ارائه یک ارتباط اختصاصی با سرعت بالا بین لندن و بیرمنگام، دومین شهر بزرگ بریتانیا، و مناطق شهری پرجمعیت شمال‌تر طراحی شده است -می باشد که باعث ناراحتی شده است.

HS2 در ابتدا به عنوان یک شبکه Y شکل تصور شد که زمانی که در بیرمنگام بود، به سمت چپ و راست به سمت شهرهای منچستر و لیدز منشعب می شد و هر دو طرف کشور را اشغال می کرد. اکنون بازوی شرقی مسیر قطع شده است.
HS2 قبلاً بحث‌برانگیز بود، و مخالفت‌هایی را از سوی جوامعی که از ساخت‌وساز آن آسیب دیده بودند، محیط‌بانان در تلاش برای نجات جنگل‌های باستانی موجود در مسیر آن و دیگرانی که استدلال می‌کردند که تخمینی ۸۸ میلیارد پوند (۱۱۸ میلیارد دلار) قیمت گزافی برای سفرهای بسیار سریع‌تر است، برانگیخت.
اما دولت بریتانیا این پروژه را به رای دهندگان فروخت تا فرصتی برای “تراز کردن” مناطق محروم فراصنعتی در سراسر مناطق مرکزی و شمالی از طریق سرمایه گذاری در زیرساخت های بهبود یافته برای ایجاد “قدرت های شمالی” باشد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید