به گزارش CNN فارسی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن، سحرگاه سه‌شنبه ۳۰ نوامبر اعلام کرد که یک سایت مخفی متعلق به سپاه پاسداران ایران در صنعا را هدف قرار داده است.

ائتلاف عربی در بیانیه‌ای گفت که این سایت برای جمع‌آوری و ذخیره موشک‌های بالستیک در داخل صنعا، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گفته ائتلاف عربی در این حمله هوایی تعدادی کارگاه‌ مونتاژ موشک‌های بالستیک واقع در پایگاه نظامی الدیلمی که به فرودگاه بین المللی صنعا نزدیک است، کاملا منهدم شد.

این حملات به عنوان اقداماتی پیشگیرانه برای محافظت از غیرنظامیان و مناطق مسکونی در یمن و سعودی از حملات موشکی حوثی‌ها انجام گرفته شده است.

ائتلاف روز گذشته نیز اعلام کرد، در حملات جنگنده‌های ائتلاف به مواضع حوثی‌ها در مأرب و الجوف، ۱۲ خودروی نظامی منهدم و بیش از ۸۵ شبه‌نظامی حوثی کشته شدند.

همزمان نیروهای مشترک یمن، دوشنبه ۲۹ نوامبر خطوط حمله خود به مناطق تازه‌ای در حومه غربی تعز را تقویت کردند.

طبق این گزارش، نیروهای مشترک، دو کیلومتر در روستاهای توابع منطقه شمیر پیشروی کردند تا از غیرنظامیان در برابر اقدام شبه‌نظامیان حوثی که به گلوله‌باران مناطق مسکونی در منطقه مقبنه در غرب شهر مبادرت کرده‌اند، دفاع کنند.

این منابع افزودند که این عملیات، راهی را برای پیشروی نیروهای مشترک به سمت کوهستان استراتژیک «شمیر» مشرف به خطوط تدارکاتی شبه‌نظامیان حوثی میان تعز و ساحل غربی را باز کرد.

این حمله پس از درگیری‌های سنگین نیروهای مشترک علیه شبه‌نظامیان حوثی در منطقه صورت گرفت که منجر به کشته و زخمی‌شدن شماری از شبه‌نظامیان حوثی شد.

در پی نبردهای مقبنه، درگیری‌هایی میان شبه‌نظامیان و نیروهای مشترک در محور حیس و الجراری رخ داد که به گفته این منابع، درگیری‌ در مناطق نزدیک به تقاطع العدین أب و غرب منطقه حیس از توابع استان الحدیده، شدت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید