به گزارش CNN فارسی ارتش یمن، شامگاه یکشنبه ۲۳ مرداد از کشته‌شدن ۴ سرباز و زخمی شدن ۱۹ تن از نیروهای خود توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران خبر داد.

حملات جدید حوثی‌ها به عنوان بخشی از موارد نقض آتش‌بس بشردوستانه مورد حمایت سازمان ملل به شمار می‌رود.

مرکز رسانه‌ای ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور ۲۳۵ مورد نقض آتش‌بس توسط حوثی‌ها را از ۱۱ تا ۱۳ اوت در جبهه‌های مأرب، الجوف، صعده، حجه، الحدیده، تعز، ابین و الضالع را رصد کردند.

طبق گزارش مرکز رسانه‌ای ارتش یمن، حوثی‌ها ۶۱ مورد نقض آتش‌بس در جنوب غرب و شمال غرب مأرب و ۴۷ مورد در محور حیس، جنوب الحدیده و ۳۴ مورد در جبهه‌های محور تعز مرتکب شده‌اند.

نیروهای شبه‌نظامی ۳۳ مورد نقض آتش‌بس در غرب استان حجه، ۳۱ مورد در محور البرح، ۱۲ مورد در جبهه‌های محور الضالع، ۸ بار در جبهه الجوف، ۹ مورد در صعده و ابین مرتکب شدند.

تلاش برای نفوذ در منطقه تحت کنترل ارتش

به گزارش منابع ارتش یمن، حوثی‌ها علاوه بر نقض مکرر آتش‌بس در مناطق مختلف تاکنون سه بار برای نفوذ به سمت پایگاه‌های نظامی در جنوب مارب تلاش کرده‌اند که ارتش ملی یمن با خنثی کردن این تلاش‌ها آنها را مجبور به عقب نشینی و فرار از این مناطق کرد.

بر اساس بیانیه ارتش، بقیه موارد نقض حوثی‌ها از قبیل هدف قرار دادن مواضع ارتش با راکت‌های کاتیوشا، توپخانه، پهپادهای بمب گذاری شده و حفر سنگرها، ​​ایجاد استحکامات، بسیج نیروهای کمکی در جبهه‌های مختلف و پرتاپ پهپادهای شناسایی در همه جبهه‌ها رصد شده است.

دولت یمن و شبه‌نظامیان حوثی در اوایل ژوئن توافق کردند که آتش‌بس بشردوستانه را به مدت دو ماه دیگر تمدید کنند.

توافق جدید پس از انقضای آتش‌بس قبلی مشابه که از دوم آوریل سال جاری آغاز شده بود، انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید