به گزارش CNN فارسی ، او سه دخترش را به عنوان آزمایشی برای اثبات این موضوع در خانه آموزش داد و آنها را از سنین پایین به شدت به بازی شطرنج تشویق کرد. آن‌ها ساعت‌ها با یکدیگر تمرین می‌کردند.
این آزمایش به سرعت نتایج خواسته شده را ارائه کرد. جودیت کوچکترین فرزند او بود و در سن پنج سالگی از پدرش که معلم شطرنج وی نیز بود کتک خورد.
این ستاره شطرنج مجارستانی در سن ۱۵ سالگی به عنوان استاد بزرگ – بالاترین عنوانی که یک بازیکن شطرنج می تواند به آن دست یابد – شناخته شد و در آن زمان به جوانترین فردی تبدیل شد که این کار را انجام می دهد.
جای تعجب نیست که پولگار به عنوان بث هارمون واقعی(شخصیت فیلم جدید نتفلیکس) در نظر گرفته شود. قهرمان سریال پرطرفدار نتفلیکس “Queen’s Gambit” نیز یک اعجوبه شطرنج زن در حوزه محیط مردانه است و طرفداران به سرعت به شباهت های این دو شخصیت اشاره کردند.

پولگار به Connect the World می گوید: “حتی چند تماس تلفنی دریافت کردم که درباره ی سریال به من تبریک می گفتند. بنابراین این به نوعی خنده دار بود چرا که شاید آن ها فکر میکردند سریال از زندگی من ساخته شده است.”
او از این سریال پرطرفدار به ویژه نحوه ساختار بازی‌های شطرنج در آن شگفت زده شده است. این صحنه ها توسط گری کاسپاروف، شطرنج باز شماره ۱ از سال ۱۹۸۴ تا زمان بازنشستگی او در سال ۲۰۰۵ طراحی شده است.

پولگار می گوید: “این یک لذت واقعی برای شطرنج بازان بود، بازی های این مجموعه. و همچنین زبان بدن، نحوه بازی او … بسیار خوب انجام شد.

نبرد جنسیت ها

پولگار که از سال ۲۰۱۴ بازنشسته شده است، معتقد است که نبردهای او علیه تبعیض جنسی در این ورزش حتی از آنچه هارمون به صورت تخیلی با آن روبرو می شود، چالش برانگیزتر بوده است.
پولگار می گوید: «زندگی من به عنوان یک دختر در ورزش مردانه بسیار جالب تر و  چالش برانگیزتر بود.
در نوامبر ۱۹۸۹ در مصاحبه ای با مجله Playboy، کاسپاروف گفت که ” شطرنج زنان وجود دارد.” پولگار در سال ۲۰۰۲ نیز، در سن ۲۴ سالگی، یک رقیب روسی را شکست داد.

ترجمه از سایت CNN 

دیدگاهتان را بنویسید