به گزارش CNN فارسی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در راس هیئتی از قانون‌گذاران آمریکایی، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در کی‌یف پایتخت این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

قانونگذاران آمریکایی در سفر خود نیازهای اوکراین را برای مرحله بعدی جنگ ارزیابی کردند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به اوکراین قول داد که از مبارزه این کشور در برابر تهاجم روسیه حمایت کند.

به نوشته آسوشیتدپرس، خانم پلوسی روز یکشنبه و یک روز پس از سفر غیرمنتظره خود به اوکراین، طی سخنانی در لهستان، شجاعت مردم اوکراین را ستود.

نانسی پلوسی، بالاترین مقام آمریکایی است که از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه به اوکراین، به کی‌یف سفر کرده است.

فیلمی که روز یکشنبه زلنسکی در توئیتر منتشر کرد او را در حالی نشان می‌دهد که به نوشته رویترز، یک روز قبل، همراه با محافظان مسلح و در حالی که لباس‌ نظامی به تن داشت، به استقبال هیئت کنگره آمریکا به رهبری پلوسی و در بیرون دفتر ریاست‌جمهوری خود، می‌رود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت: «هیئت ما به کی‌یف سفر کرد تا پیامی غیرقابل انکار و قاطع را به کل جهان ارسال کند: آمریکا محکم در کنار اوکراین ایستاده است.»

پلوسی «تهاجم شیطانی» رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، به اوکراین را محکوم کرد.

پلوسی و گروهی از قانونگذاران آمریکایی در اواخر روز شنبه به مدت سه ساعت با زلنسکی و دستیاران ارشد او دیدار و گفت‌و گو کردند تا ارزیابی دست اولی از تلاش های اوکراین برای مقابله با روسیه داشته باشند.

مسکو حمله خود به اوکراین را یک «عملیات نظامی ویژه» برای خلع سلاح اوکراین و خلاص کردن آن از «ناسیونالیسم ضد روسی تحریک شده توسط غرب» می خواند. اوکراین و غرب می‌گویند روسیه بدون عاملی که باعث تحریک شده باشد به اوکراین حمله کرده است.

پلوسی روز جمعه گفت امیدوار است بسته کمکی ۳۳ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درخواست کرده است، «در کوتاه‌ترین زمان ممکن» تصویب شود.

در همین حال وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که در یک حمله موشکی به یک فرودگاه نظامی در نزدیکی شهر بندری اودسا، یک باند پرواز و یک آشیانه حاوی تسلیحات و مهمات ارسال شده از سوی ایالات متحده و کشورهای اروپایی به اوکراین را منهدم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید