به گزارش CNN فارسي ، مجله «فورچن» گزارش داده است که «تام کروز» و دیگر تهیه‌کنندگان فیلم جت‌های «اف/ای-۱۸ سوپر هورنتس» (F/A-18 Super Hornets) را از نیروی دریایی آمریکا اجاره کرده‌اند. کروز که به خاطر بازی در صحنه‌های اکشن بدون بدلکار شهرت دارد، تأکید داشت که همه بازیگرانی که نقش خلبان را بازی می‌کنند سوار جت‌های جنگنده بوئینگ شوند. این بازیگر ۵۹ ساله برای قسمت اول «تاپ گان» در سال ۱۹۸۶ نیز با جت پرواز کرده بود.

کروز برای دنباله «ماوریک» پرواز با بیش از ده جت را تجربه کرد، اما قوانین پنتاگون اجازه کنترل تجهیزات دفاعی را به افراد غیرنظامی نمی‌داد. در عوض، بازیگران پس از پشت سر گذاشتن دوره‌های آموزشی پشت سر خلبانان اف/ای-۱۸ نشستند.

«گلن رابرتس» رئیس دفتر رسانه‌ای پنتاگون می‌گوید یک فیلم «لزوماً نباید نامه‌ای عاشقانه به ارتش باشد» تا بتواند نظر این تشکیلات را جلب کند. فیلمسازان برای استفاده از تجهیزات ارتش ایالات متحده باید فیلمنامه را برای بررسی در اختیار مقامات قرار دهند. رابرتس می‌گوید اگرچه پنتاگون می‌تواند درخواست تغییر در فیلمنامه را بدهد اما شاهد تغییری در فیلمنامه «ماوریک» نبوده است.

بخش‌هایی از «تاپ گان: ماوریک» تابستان سال ۲۰۱۸ روی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و صحنه‌های دیگری در پایگاه هوایی نیروی دریایی لمور در کالیفرنیا فیلمبرداری شده‌اند.

«ماوریک» در چهار روز اول اکران در آمریکای شمالی ۱۵۱ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۲۴۸ میلیون دلار فروخته و رکورد کارنامه «تام کروز» را شکسته است.

دیدگاهتان را بنویسید