به گزارش CNN فارسی ، به نقل از گزارشی که توسط دانشمندان انگلیسی از گروه مشاوره استراتژیک در شرایط اضطراری وابسته به سازمان بهداشت جهانی – Strategic Advisory Group of Experts on Immunization (SAGE) منتشر شده است، محققان توانستند زمان همه گیری ویروس کرونا را تعیین کردند. در این گزارش آمده است که کووید-۱۹ حداقل تا سال ۲۰۲۶ خطرناک خواهد بود. در ادامه این گزارش آمده است: “ویروس سارس – کوو۲ همچنان تهدیدی برای افراد و سیستم مراقبت‌های بهداشتی در جهان محسوب می‌شود. کشورها به نظارت فعال از طریق واکسیناسیون و پیگیری این بیماری، حداقل تا پنج سال آینده نیاز دارد”.

 

در عین حال، کارشناسان تاکید می کنند که اگر اقدامات برای واکسیناسیون، کنترل اپیدمیولوژیک و مهار جهانی شیوع کرونا به اندازه کافی موثر نباشد، ممکن است این ویروس حتی پس از سال ۲۰۲۶ نیز همچنان خطرناک باشد.
دراین بیانیه همچنین خاطرنشان شده است که طی ۵ تا ۱۰ سال، به احتمال زیاد برای کنترل شیوع بیماری کرونا، حفظ ایمنی جمعی با کمک واکسن ها و تقویت کننده ها و همچنین استفاده از سایر اقدامات (آزمایش کرونا، رعایت فضای ایمنی ۱٫۵ متری، ایزوله کردن بیماران و غیره) ضروری است. دانشمندان همچنین خاطرنشان کردند که در بریتانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، وضعیت شیوع کووید-۱۹ به لطف واکسیناسیون جمعیت این کشور تثبیت شده است.
شایان ذکر است، با توجه به گسترش سویه اومیکرون، سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه ای به افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا سرطان دارند توصیه کرد تا از سفر کردن خودداری کنند. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی که در ارتباط با ظهور سویه اومیکرون منتشر شد، آمده است: “به افرادی که بیماری دارند یا در معرض خطر ابتلا شدیدبه کرونا و مرگ هستند، از جمله افراد ۶۰ سال به بالا یا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای (مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت) هستند، باید توصیه شود که سفرهای خود را به تعویق بیندازند.” این سازمان همچنین یادآور شد، مسافران بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود باید مراقب علائم و نشانه‌های کرونا باشند، واکسینه شوند و اقدامات محفاظتی را رعایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید