به گزارش CNN فارسی ، غار Postojna که در فاصله ی یک ساعته با ماشین  از جنوب غربی لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی قرار دارد، بسیار وسیع است که راه آهن خاص خود را دارد.
و با این حال، یکی از جاذبه های اصلی غار چیزی است که کاملاً منحصر به فرد برای غار Postojna به شمار میرود.
آن هم بچه اژدها است!
Postojna، در زمان های عادی برای سفر (به جز تعطیلات رسمی)، یکی از پربازدیدترین جاذبه های زیرزمینی اروپا است.
این منطقه قرن هاست که برای مردم محلی شناخته شده است. پس از  افتتاحیه سال ۱۸۱۸ میلادی توسط فرانتس اول اتریش، آخرین امپراتور روم مقدس اروپا، گردشگران زیادی وارد این منطقه شدند.
فهمیدن دلیل آن آسان است. این غار به قدری بزرگ است که یک قطار کوچک از ۲۴ کیلومتر تونل زیرزمینی در این مکان عبور می کند.

خط قطار به سالن کنگره عظیمی که ارکستر سمفونیک میلان در سال ۱۹۳۰ در آنجا اجرا داشت ختم می شود. از آنجا یک مسیر پیاده روی از شش طبقه زیرزمینی می گذرد، همچنین از پلی که بر روی شکاف بین صخره هایی که توسط زندانیان روسی در طول جنگ جهانی اول ساخته شده است قرار دارد و از بالای صخره های زیرزمینی گذر می کند.
سفر به اعماق ۱۱۵ متری (۳۷۷ فوت) بسیار جذاب است، گاهی اوقات بازدیدکنندگان برای رفتن به عمق این صخره ها باید از تونل های باریک با عرض یک متر عبور کنند.
و با این حال، هجوم آدرنالین واقعی برای رو در رو شدن با موجودات متفاوت غار Postojna که در هیچ جای دیگر روی کره زمین یافت نمی شوند، اتفاق می افتد مانند سمندرهای کور!
سمندرهای کور

Olms یا در لاتین proteus anguinus سمندرهای کوری هستند که حدود ۲۵ سانتی متر طول دارند و هرگز فراتر از مرحله جوانی و آب زی خود رشد نمی کنند.
مردم محلی به آنها لقب بچه اژدها دادند، زیرا آنها از سیل های عظیمی نجات پیدا کردند و از آنجایی که غارها محل زندگی اژدها هستند، مطمئناً اینها بچه های آنها بودند، درست است؟
ترجمه از سایت CNN

دیدگاهتان را بنویسید