به گزارش CNN فارسی، اسرائیل انبار کانتینرهای بندر لاذقیه در سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد. به گزارش رسانه دولتی سوریه به برخی ساختمان‌های اطراف و یک بیمارستان نیز خسارت وارد شده است. میزان آسیب هنوز روشن نیست.

اسرائیل انبار کانتینرهای بندر لاذقیه در سوریه را هدف حمله موشکی قرار داد. به گزارش رسانه دولتی سوریه به برخی ساختمان‌های اطراف و یک بیمارستان نیز خسارت وارد شده است. میزان آسیب هنوز روشن نیست.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: «تجاوزات اسرائیل خسارات مادی بزرگی به بار آورد و ارزیابی نتایج آن هنوز در حال انجام است». این دومین حمله اسرائیل به این منطقه در طول ماه جاری میلادی است.

لاذقیه بندر تجاری اصلی سوریه است. روسیه که قدرتمندترین متحد اسد در طول جنگ داخلی این کشور بوده است، یک پایگاه هوایی در حمیمیم در ۲۰ کیلومتری لاذقیه دارد.

اسرائیل تا به حال حملات مکرری را علیه پایگاه‌های حزب‌الله و ایران در سوریه انجام داده است. دو روز پیش روزنامه جروزالم پست به نقل از یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل نوشت که ارتش این کشور در سه سال گذشته به ده‌ها هدف حزب‌الله در سوریه حمله کرده و توان لجستیکی و عملیاتی حزب‌الله را در بلندی‌های جولان و مثلث مرزی با اردن به شدت مختل کرده است.

بر اساس این گزارش حزب‌الله تاکنون به این حملات پاسخ نداده است، اما احتمالا قصد دارد با کمک ایران خود را برای حملات تلافی‌جویانه آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید