به گزارش CNN فارسي ،خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، گزارش داد که روز دوشنبه ۲۷ تیرماه یک «مهمانی ۱۰ کیلومتری» در‌ حد فاصل چهارراه ولی‌عصر تا چهارراه پارک‌وی به این مناسبت برگزار می‌شود که به «بزرگترین اجتماع» شهر تبدیل خواهد شد.

دو روز پیش نیز مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از برگزاری «۱۰۰ تجمع بزرگ» در شهرستان‌های این استان در روز دوشنبه خبر داده بود.

در دیگر شهرهای ایران نیز نهادهای حکومتی برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که برای هیچ کدام از آنها دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا اعلام نشده است.

این در حالی است که از چند روز پیش آمار جان‌باختگان کرونا در ایران دورقمی شده و حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، هشدار داده مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، روز دوشنبه از افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌های ناشی از کووید-۱۹ طی یک هفته خبر داد و گفت: «اگر افزایش مراجعات ادامه یابد، تقریبا با دو سه هفته تاخیر، افزایش بستری و با یک ماه تاخیر، احتمال افزایش فوتی‌ها هم وجود دارد.»

این اولین بار نیست که مقام‌های جمهوری اسلامی برای برگزاری تجمعات مذهبی و حکومتی، محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا را نادیده می‌گیرند.

در ابتدای شیوع کرونا در ایران، با وجود هشدار‌ها درباره پرهیز از تجمعات برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس، مراسم مذهبی به ویژه نماز جمعه‌ تا مدت زمان طولانی تعطیل نشد و اعتراض پزشکان و کادر درمان را به دنبال داشت.

همچنین در مرداد دو سال پیش، حسن روحانی، رییس جمهوری وقت با وجود شرایط حاد شیوع کرونا در اغلب استان‌‌های ایران از برگزاری مراسم «‌عزاداری محرم» در همه مناطق این کشور دفاع کرد و گفت: «همه جا باید عزاداری امام حسین برگزار شود، چه در شهر و چه در روستا، چه در جایی که قرمز است یا سفید است.»

اکنون نیز با وجود نزدیک شدن به ماه محرم، هنوز هیچ اقدام یا محدودیت ویژه‌ای در این زمینه اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید