به گزارش CNN فارسی ، در حالیکه اپل طی یک ماه گذشته توانسته افزایش فروش ۴۶ درصدی آیفون ۱۳ را در کارنامه فعالیت خود در بازار چین ثبت کند؛ کل بازار گوشی‌های هوشمند این کشور در اکتبر سال جاری تنها ۲ درصد رشد کرده است. اپل در بازارهای جهانی نیز حضور قدرتمندی از خود نشان داده و به نظر می‌رسد بعد از تبدیل شدن به پرفرش‌ترین برند موبایل چین، بتواند همین روال را در بازار اروپا نیز در پیش بگیرد.

«تارون پاتاک»، مدیر تحقیقات کانترپوینت می‌گوید:

اگر کمبود برخی قطعات به ‌ویژه برای نسخه‌های پرو نبود، اپل می‌توانست سود بیشتری کسب کند. با این وجود می‌توان گفت که اپل زنجیره تامین خود را بهتر از سایر شرکت‌ها مدیریت می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که بعد از آنکه هواوی جایگاه خود را در بازار از دست داد، وضعیت پرفروش‌ترین برند بازار چین نیز تغییر کرد.

تارون پاتاک در ادامه اضافه کرد که وضعیت بازار موبایل چین در ماه اکتبر تغییر کرده و اپل برای نخستین بار از دسامبر ۲۰۱۵ توانسته چنین جایگاهی را از آن خود کند. این موفقیت به دلیل فروش سری آیفون ۱۳ به وجود آمده است.

به طور کلی، بازار چین در طول سال فروش خوبی را تجربه نکرده است و رشد فروش اپل نشانه خوبی برای این بازار محسوب می‌شود.

«وارون میشرا»، یکی از تحلیلگران ارشد کانترپوینت نیز می‌گوید:

داده‌های آماری نشان می‌دهد که کاربران چینی گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال بلوغ هستند و به دنبال خرید دستگاه‌های پیشرفته‌تری هستند.

باید دید آیا اپل می‌تواند در ادامه نیز چنین جایگاهی را برای خود حفظ کند یا خیر. همچنین باید دید عملکرد این شرکت در سایر بازارها از جمله بازارهای اروپایی به چه صورت خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید