به گزارش CNN فارسی ، در ماه‌های اخیر با افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها و ورود سرمایه‌های جدید به این بازار روبه‌رو شدیم، اما از چند روز پیش بازار نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند و قیمت رمزارزها کاهش می‌یابد. اما حالا طی چند ساعت گذشته، چنین روندی سرعت بیشتری به خودش گرفته و قیمت رمزارزهای محبوب سقوط کرده است.

در این میان بیت کوین که چندین هفته پیش با قیمت بالاتر از ۶۸ هزار دلار رکوردشکنی کرده بود، حالا نزدیک به ۴۷ هزار دلار قیمت دارد. البته قیمت این رمزارز با نوسانات شدیدی همراه است و حتی برای مدتی قیمت زیر ۴۳ هزار دلار را هم تجربه کرد که کاهشی نزدیک به ۲۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشت.

دیگر رمزارز محبوب بازار، اتریوم هم کاهش قیمت شدیدی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده و حالا با قیمتی نزدیک به ۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. پایین‌ترین قیمت این رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته به ۳,۵۱۲ دلار رسید که از کاهش ۱۷ درصدی طی ۲۴ ساعت خبر می‌دهد.

کاهش قیمت تنها محدود به بیت کوین و اتریوم نمی‌شود و سایر رمزارزهای مطرح مانند بایننس، سولانا و کاردانو هم کاهش قیمت شدیدی را تجربه کرده‌اند. برای مثال قیمت بایننس کوین به نزدیکی ۵۲۵ دلار رسیده و سولانا و کاردانو هم به ترتیب ۱۸۵ و ۱.۳۳ دلار قیمت دارند.

این کاهش قیمت‌ها باعث شده ارزش بازار رمزارزها هم کاهش یابد. ارزش این بازار که نزدیک به یک ماه پیش برای اولین بار از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرده بود، حالا به نزدیکی ۲.۱ تریلیون دلار رسیده. در حقیقت ارزش بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته کاهشی نزدیک به ۲۰ درصد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید