به گزارش CNN فارسي ، استارلینک، ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره ای متعلق به اسپیس‌ ایکس، با ارائه قابلیتی جدید، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با پرداخت مبلغ اضافه ۲۵ دلار در ماه، سرویس اینترنت خود را به سراسر کشور منتقل کنند. این شرکت در وب‌سایت خود گفت:

حالت قابل حمل جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور موقت سرویس استارلینک خود را به مکان‌های جدید منتقل کنند و بدین وسیله بتوانند از خدمات آن در هر نقطه‌ از قاره استفاده کنند.

استارلینک در ادامه اضافه کرده که اولویت استفاده از این قابلیت، با مشتریانی است که از آدرس خدمات خود و به صورت شخصی استفاده می‌کنند. بدین معنا که خدمات اینترنت در حالت حمل‌ونقل، احتمالا در مقایسه با نوع معمول با سرعت پایین‌تر یا قطعی‌ هایی به‌ دلیل دور شدن از آدرس خدمات همراه خواهد بود.

هم‌چنین در این حالت، مشتریان اجازه ندارند در حین حرکت، مانند رانندگی در جاده، از اینترنت استفاده کنند.

در حالی که حالت قابل حمل به کاربران این امکان را می‌دهد که در سراسر قاره آمریکا از خدمات استارلینک بهره ببرند، در صورتی که این سرویس بیش از دو ماه در یک کشور خارجی فعال باشد، تغییر آدرس سرویس ضروری خواهد بود. هم‌چنین افرادی که به طور دائم نقل مکان می‌کنند نیز ملزم به تغییر آدرس خدمات خود هستند. در نهایت، این سرویس محدود به مناطقی است که تحت پوشش استارلینک قرار دارند.

هزینه ۲۵ دلاری برای حالت قابل حمل، مازاد بر هزینه خدمات ماهیانه بوده که اخیرا از ۹۹ دلار به ۱۱۰ دلار افزایش داشته است. مشتریان جدید هم‌چنین برای دریافت و نصب تجهیزات، باید هزینه‌ای ۵۹۹ دلاری را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید