به گزارش CNN فارسی، این نشریه نوشت که اطلاع یافته چند عضو برجسته اندیشکده «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که در زمینه سیاست جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی فعالیت می‌کند، از طریق نظارت حضوری و عملیات سایبری، هدف افرادی قرار گرفته‌اند که «برای دولت ایران کار می‌کردند».

بر اساس گزارش دیسپچ، مارک والاس، مدیر عامل این اندیشکده و مقام پیشین دولت جورج دبلیو بوش، جو لیبرمن سناتور پیشین از حزب دموکرات، جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، و تومان کاپلان میلیاردر آمریکایی و سرمایه‌گذار اصلی این اندیشکده، از اهداف عوامل جمهوری اسلامی بوده‌اند.

آقای کاپلان به این نشریه گفت: «تهدید از همان ابتدا وجود داشت. این موضوع روز به روز فراگیرتر شده است.»

بر اساس این گزارش، کاپلان هشدار اف‌بی‌آی را دریافت کرده که معمولا این هشدارها در مورد فعالیت‌های تهدیدآمیز دولت‌های خارجی متخاصم صادر می‌شود.

دیسپچ به نقل از منابع خود اضافه کرد که عوامل مظنون تحت امر ایران، بررسی‌هایی را درباره زندگی روزانه اعضای این اندیشکده برای «تدارک احتمالی آدم‌ربایی یا ترور برنامه‌ریزی‌شده» انجام داده‌اند.

همچنین بر اساس اظهارات این منابع، دست‌کم در سه مورد، افراد ناشناس از اعضای اندیشکده عکس گرفته‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده که وزارت دادگستری آمریکا به تازگی یکی از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را به تلاش برای ترور جان بولتون متهم کرد.

همچنین قبل از آن، یک فرد مسلح در نزدیکی خانه مسیح علینژاد روزنامه‌نگار مخالف جمهوری اسلامی ساکن نیویورک بازداشت شد.

دیدگاهتان را بنویسید