به گزارش CNN فارسی وزیر امور خارجه آمریکا در توییتی نوشت، عمیقاً از گزارش‌ها اقدامات نیروهای امنیتی سودان در استفاده از سلاح‌های مرگبار علیه معترضان، مسدود کردن اینترنت و تلاش برای بستن رسانه‌ها ناراحت شدم. ایالات متحده آمریکا در کنار مردم سودان، در حالی‌که آزادی، صلح و عدالت را مطالبه می‌کنند، می‌ایستد.

همزمان با تداوم اعتراضات به حکومت نظامی سودان و برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در سراسر کشور روز پنجشنبه «کمیته پزشکان» سودان اعلام کرد٬ چهار نفر از معترضان به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

معترضان در خارطوم، پایتخت و شهرهای مجاور به سمت کاخ ریاست‌جمهوری راهپیمایی کردند و پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی توانستند معترضان را پراکنده کنند.

راهپیمایی‌های روز پنجشنبه یازدهمین دور از اعتراضات سراسری به حکومت نظامی سودان است که در کودتای روز ۲۵ اکتبر قدرت را به دست گرفت.

فرماندهان ارتش ابتدا عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر را برکنار و چند روز بعد او را در این مقام ابقا کردند. معترضان خواستار عدم دخالت کامل ارتش در روند انتقال قدرت به غیرنظامیان و برگزاری یک انتخابات آزاد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید