به گزارش CNN فارسی قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد فروش ارز در تهران به مرز ۳۲ هزار تومان رسید. این بالاترین قیمت دلار پس از مهر ماه سال ۱۳۹۹ است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت بن‌بست که در زمینه رصد قیمت‌های ارز در بازار آزاد ایران فعالیت می‌کند، هر دلار آمریکا در روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد، به قیمت ۳۱ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش رفته است.

همچنین قیمت هر یورو به بیش از ۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

این در حالی است که در صرافی‌های مورد تأیید بانک مرکزی، قیمت فروش هر دلار آمریکا ۲۶ هزار و ۵۰۴ تومان و هر یورو ۲۸ هزار و ۶۲۲ تومان بوده است.

در یک هفته اخیر، قیمت دلار در بازار آزاد ارز در ایران شدیدا افزایش یافته و هفته گذشته نیز هر دلار آمریکا به بالاترین سطح در ۲۰ ماه اخیر رسید.

همزمان با افزایش قیمت دلار، برخورد امنیتی با فعالان این بازار نیز در هفته‌های اخیر شتاب و شدت بیشتری گرفته است.

افزایش قیمت دلار در ایران در حالی است که وزارت نفت دولت ابراهیم رئیسی به تازگی اعلام کرده وصول درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی، در فروردین‌ و اردیبهشت‌ بیش از ۶۰ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، درآمدهای پتروشیمی جمهوری اسلامی در این مدت از ۱.۵ میلیارد به دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسید.

رسانه‌های ایران پیشتر نوشته بودند گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش چند برابری میزان اورانیوم غنی شده ایران که به عنوان یک شوک می‌تواند روند مذاکرات برجام را با چالش جدید روبه‌رو سازد، بر بازار دلار و سکه تأثیرگذار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید