به گزارش CNN فارسي ، حضور پرویز پرستویی بازیگر شناخته‌شده ایرانی در آمریکا، همزمان با اکران فیلم «داستان‌های هزار و یک روز» با اعتراضات و واکنش‌های زیادی روبرو شده است.

پرویز پرستویی که پیشتر با نقش‌آفرینی در فیلم‌های تبلیغاتی برای ترویج ایدئولوژی رسمی حکومت جمهوری اسلامی ایران شناخته شده بود، با قاسم سلیمانی فرمانده مقتول نیروی قدس سپاه پاسداران روابط نزدیکی داشته است.

در همین رابطه سام رجبی، قهرمان جودو ساکن آمریکا تلاش کرد از پرستویی درباره رابطه و حمایت این بازیگر از قاسم سلیمانی پرسش‌هایی مطرح کند که پرستویی پاسخ داد، «به تو ربطی ندارد» و سپس با حمله به رجبی موبایل او را به زمین پرتاب کرد.

این برخورد فیزیکی بازتاب‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشت و سبب شد رجبی در تماس با پلیس آمریکا خواهان حضور پلیس در محل اکران فیلم و تشکیل پرونده در این رابطه شود.

منتقدان این بازیگر ایرانی می‌گویند او باید به خاطر حمایت از قاسم سلیمانی پاسخگو و «شرمسار» باشد.

در واکنش به این اتفاق، پرستویی شنبه ۳۰ آوریل در ویدیویی که در کانال اینستاگرام خود منتشر کرد، مدعی شد منتقدان او با تجمع و ممانعت از ورود افراد به سینما در دو شهر آرامش را بر هم زده‌اند و «فحش‌های ناموسی» داده‌اند.

او افزود که به دعوت گروه «کد پینک» به آمریکا رفته و قصد «فعالیت‌های صلح‌طلبانه» دارد.

وی همچنین بدون اشاره‌ به نام قاسم سلیمانی گفت، سوالی که از او پرسیده‌اند، نیاز به «توضیح زیادی» دارد و در ادامه گفت، شاید لازم نباشد که «جواب این سوال را بدهم».

رجبی یک‌شنبه اول ماه می در ویدیویی که در توییتر خود منتشر کرد اظهارات پرستویی را «ویدیوی سراسر دروغ» خواند و خطاب به او نوشت: «دوران وسط بازى و دروغ پردازى‌های شما به پایان رسیده. تمام فیلم‌ها موجوده، اینجا جمهوری اسلامی نیست که همچنان در نقش سرکوبگر ایفای نقش کنید.»

او در ویدیوی خود پرستویی را «سلبریتی حکومتی» خواند و گفت: «نمی‌توانید یک پای‌تان در لندن و نیویورک و لوس‌آنجلس و پای دیگرتان در غزه و لبنان و سوریه و فلسطین باشد.»

وی ادامه داد، «شما ادعا می‌کنید که پیام‌آور صلح هستید اما با دوستانی تروریست نشست و برخاست دارید؛ با قاسم سلیمانی‌هایی که مسئول جنگ‌افروزی در منطقه بودند و در آبان ۹۸ مردم را سرکوب کرد و ۱۵۰۰ کشته به جای گذاشت.»

فیلم «داستان‌های هزار و یک روز» در چند شهر آمریکا به نمایش درآمده و قرار است در چند شهر دیگر نیز اکران شود. پرستویی در اغلب نشست‌هایی که به مناسبت اکران این فیلم حضور داشته، با پرسش‌ها و انتقادات ایرانیان روبرو شده است.

پیش از رویارویی رجبی با پرستویی، در جریان میزگرد پایانی این فیلم در شهر لس‌آنجلس، یکی از منتقدان این بازیگر به نقل از «محبوبه رمضانی» که در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ فرزندش توسط ماموران امنیتی کشته شد، خطاب به او گفت، «آقای پرستویی از بچه‌های فلسطین و بچه‌های غزه می‌گوید، ولی یک بار نشد که صدای بچه‌های آبان باشد».

با انتشار فیلم برخورد پرستویی با رجبی، روزنامه جوان، در گزارشی که شنبه ۱۰ اردیبهشت منتشر کرد، از حمله فیزیکی پرستویی دفاع کرد و او را «بادیگارد باغیرت» خواند. این روزنامه که وابسته به سپاه پاسداران است از پلیس امنیت آمریکا درخواست کرد با افرادی چون رجبی برخورد کند.

همزمان گابریل نورونها، مشاور ویژه پیشین وزارت خارجه آمریکا از کنگره این کشور خواست روند صدور ویزا برای این بازیگر ایرانی حامی قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید