به گزارش CNN فارسی ، این روزنامه روز جمعه در گزارشی به نقل از بیش از ده مقام رسمی در آمریکا و اسرائیل نوشت هیات بلندپایه اسرائیلی که در روزهای اخیر به واشینگتن سفر کرده بودند با نگرانی به کشور خود بازگشتند.

به نوشته نیویورک تایمز، نگرانی مقام‌های اسرائیلی از این است که تلاش آمریکا برای احیای برجام منجر به توافق معیوب و ناقصی شود که به تهران اجازه دهد برنامه غنی‌سازی اتمی خود را سرعت ببخشد و اختلافات جدیدی بین دولت‌های بایدن و بنت دامن پدید آمده است.

به نوشته این روزنامه، این تنش‌ها در تمام هفته گذشته مشهود بود و دولت بایدن در تلاش بود تا اسرائیل را درباره چگونگی توافق با ایران همراه خود کند.

در روزهای اخیر بنی گنتس، وزیر دفاع اسرائیل، و داوید برنه‌عا، رییس موساد، به واشینگتن سفر کردند تا در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای به مقامات آمریکایی تاکید کنند برای مقابله با تهدید جمهوری اسلامی فشارها باید بر ایران افزایش یابد.

همچنین به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا و اسرائیل درباره منطقی بودن حملات خرابکارانه اسرائیل علیه تاسیسات اتمی ایران نیز اختلاف دارند؛ اسرائیل معتقد است این حملات برنامه اتمی ایران را به عقب انداخته اما آمریکا استدلال می‌کند که این حملات فقط جمهوری اسلامی را برای بازسازی تاسیسات خود با کارآمدی بیشتر تشویق می‌کند.

در همین حال، در آمریکا نیز فشارهای داخلی به دولت بایدن برای اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید