به گزارش CNN فارسی همایش جهانی اقتصاد که قرار بود ملاقات سالیانه خود را در داووس سوئیس برگزار کند، یک بار دیگر به دلیل پاندمی کرونا به تعویق افتاد.

سازماندهندگان مجمع داووس اعلام کردند که در شرایط کنونی پاندمی بسیار دشوار است بتوان یک ملاقات حضوری را در سطح جهانی برگزار کرد.

در این همایش به طور معمول شمار زیادی میهمانان عالی‌مقام از حوزه‌های سیاست، علم و اقتصاد حضور به هم می‌رسانند.

این همایش که هر ساله بیش از ۳هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، قرار بوده است از ۱۷ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ برگزار شود. حال زمان برگزاری به اوایل تابستان موکول شده است.

کلاوس شواب، بنیانگذار بنیاد همایش جهانی اقتصاد در این رابطه گفت که این بنیاد در عوض مدیران ارشد را به طور مجازی گرد هم خواهد آورد.

شواب گفت: « در دوران پاندمی همکاری میان بخش عمومی و خصوصی توسعه پیدا کرده است و به همین گونه ادامه خواهد یافت.»

این بنیانگذار بنیاد همایش جهانی اقتصاد افزود: «بسیار خشنود هستیم که بتوانیم امکان ملاقات شخصیت‌های راهبر جهان را به زودی فراهم سازیم.»

همایش‌های سالیانه این بنیاد، به جز چند مورد استثنا، ده‌ها سال است که در محل ورزش‌های زمستانی داووس در سوئیس برگزار می‌شود. در سال جاری این همایش نخست به تعویق افتاد و سپس لغو شد.

این همایش قرار بود نخست در ماه مه گذشته ۲۰۲۱ در سنگاپور برگزار شود، سپس به ماه اوت موکول شد، اما پاندمی کرونا سازماندهندگان را مجبور به لغو کامل آن کرد.

دیدگاهتان را بنویسید