به گزارش CNN فارسي ، با آغاز موج هفتم کرونا و افزایش شمار مبتلایان، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۴ به ۱۵ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۴ به ۳۵ شهر افزایش یافت، همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی کاهش یافته است. اکنون ۲۰۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

تعداد بیماران بستری به‌طور روزافزونی در حال افزایش است. در حالی که در هفته دوم تیرماه، تنها ۵۹۱ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داشتیم؛ در هفته سوم تیرماه این آمار به ۱۴۷۱ نفر رسیده است که رشد ۲.۴برابری داشته است.

روند هفتگی تعداد فوتی‌ها نیز صعودی شده و از ۱۸ نفر در هفته دوم تیر به ۴۰ نفر در هفته سوم تیرماه رسیده است که رشد دوبرابری دارد.

تعداد بیماران سرپایی شناسایی‌شده در کشور نیز نزدیک به ۳ برابر شده است و از ۳۲۶۰ نفر در هفته دوم تیر، به ۹۳۹۴ نفر در هفته سوم تیرماه رسیده است.

در هفته سوم تیرماه، تعداد بیماران بستری در ۲۸ استان کشور افزایش داشته است که از این تعداد، ۱۹ استان شاهد افزایش چشمگیر و بارز موارد بستری و ۹ استان شاهد روند صعودی بیماران بستری بوده‌اند.

افزایش بارز موارد بستری با نمودار مشکی‌رنگ مشخص شده است.

در پنج استان کشور شامل تهران، گیلان، البرز، بوشهر و کرمان تعداد بیماران فوت‌شده با تست مثبت کرونا، افزایش بارزی داشته است، تعداد موارد فوتی در سایر استان‌ها صفر، یک یا دو نفر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید