به گزارش CNN فارسي ، به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سید صولت مرتضوی که برای پیگیری مصوبات سفر پارسال رئیس جمهور به فارس سفر کرده است، گفت: برای تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان نیاز است که در صورت تامین اعتبار، این بزرگراه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این که آزاد راه شیراز- اصفهان با ۲۲۰ کیلومتر طول از بزرگترین طرح‌های آزادراهی کشور است، افزود: وزارت دفاع ۴۰ درصد، شرکت عمران صدرا ۱۰ درصد و دولت ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این آزاد راه را باید تامین کنند.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت آزادراه شیراز- اصفهان گفت: کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف فعال هستند و قیر مورد نیاز را وزارت راه تامین خواهد کرد.
با افتتاح آزاد راه شیراز- اصفهان، ۲ ساعت در زمان سفر و ۱۲۵ کیلومتر در مسافت بین این دو شهر صرفه جویی می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین گفت: بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز با یکی از بی نظیرترین مجموعه‌های درمانی است.

سید صولت مرتضوی افزود: این بیمارستان از نظر سخت افزار و نرم افزا با عشق به وجود آمده است و در طرح‌های توسعه قرار است این بیمارستان به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در تجهیز شود.
وی گفت: تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در کنار ابن بیمارستان در دستور کار قرار دارد که نشان می‌دهد در کنار درمان، به تربیت نیروی انسانی می‌پردازد.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور روزانه ۱۵ هزار نیروی کار، کادر درمان و بیمار در این بیمارستان گفت: رفت و آمد این افراد باید تسهیل شود برای همین، به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز دستور بررسی اتصال خط مترو این شهر را به بیمارستان ابوعلی سینا می‌دهیم.
مرتضوی در پی درخواست ارز مرکز فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینای شیراز برای ورود تجهیزات پزشکی گفت: این موضوع را در جلسه هیئت دولت بررسی خواهیم کرد.
معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد که دولت برای تشویق خیران و توسعه کار‌های خیر تلاش می‌کند.

رئیس جمهور پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در هفتمین سفر استانی، وارد شیراز مرکز استان فارس شد.

دیدگاهتان را بنویسید